Totes les notícies

El Consell aprova el projecte de la carretera vella de Lluc de forma definitiva

El Consell aprova el projecte de la carretera vella de Lluc de forma definitiva

(23/07/2021)

  • Departament Sostenibilitat i Medi Ambient / Comunicació i Premsa

Analitzades i contestades totes les al·legacions, el projecte encara la recta final

El Departament de Sostenibilitat i Medi Ambient ha finalitzat el procés en què ha analitzat i contestat les setze al·legacions presentades al projecte de millora de la carretera Vella de Lluc, al terme municipal de Pollença. Els veïns i veïnes han presentat propostes per modificar el projecte.

El projecte de la carretera és especialment complex, però s’ha treballat per poder garantir la protecció del senderisme, del paratge natural de la serra de Tramuntana que ocupa el darrer tram de la carretera Vella i de la Ruta de Pedra en Sec (RPS), a més de garantir una solució definitiva a les necessitats dels residents de la zona.   

La vicepresidenta i consellera de Sostenibilitat i Medi Ambient, Aurora Ribot, ha destacat que «el projecte que s’ha aprovat de forma definitiva compleix la doble voluntat de donar seguretat als i les senderistes i alhora dona solució a les reclamacions dels veïns i veïnes de la zona».

Ribot ha recordat que per al Departament, l’objectiu del projecte sempre ha estat «garantir la seguretat de les persones senderistes i assegurar que es compleix l’objectiu del departament de promoure el senderisme per la Ruta de Pedra en Sec. Volem que la gent camini per la Serra i, per això, invertim recursos per fer la Ruta més accessible i segura, perquè tothom la pugui fer servir».

Per la seva banda, el director insular de Medi Ambient, Josep Manchado, ha explicat que «fins ara s’han prioritzat actuacions respectuoses amb el medi ambient, s’ha cercat una fórmula satisfactòria per a senderistes i veïnats amb el mínim impacte paisatgístic possible i agraïm l’alta participació en nombre d’al·legacions, ja que ens ha permès amb petits canvis millorar el projecte final».

Projecte final

El projecte definitiu manté la segregació del trànsit entre senderistes, que aniran per un camí, i, d’altra banda, una zona pavimentada per a vehicles motoritzats, un element clau per a la Ruta de Pedra en Sec. El ferm nou estarà fet a base d’un material bituminós amb un acabat de color terrós per integrar-se el millor possible en l’entorn natural.

El projecte abasta la millora d’un tram de 2.485 metres lineals de carretera, des del pi de Son Grua, a l’altura de la bifurcació de l’Ma-10, fins al començament de la pujada a l’Empeltada. Així doncs, la carretera comptarà amb trànsits segregats excepte en els darrers 300 m, ja dins l’àmbit PORN (Pla d’Ordenació dels Recursos Naturals).

Pel que fa a les al·legacions, totes s’han estudiat amb deteniment i moltes s’han acceptat parcialment, en qüestions com: allargament del paviment en 275 m més, eliminació de l’espai per a vianants en 2 trams estrets, increment de la velocitat màxima permesa a 30 km/h i la limitació del pas motoritzat per a residents i autoritzats.