Consell de Mallorca - Favicon

CA

Webs d'interès

Carreteres

NOTA INFORMATIVA

Els apartats d'obres en execució i obres finalitzades estan en procés de completar-se.   

L’estudi de càrrega proposa que el Ple del Consell de Mallorca fixi de forma anual o biennal un sostre de vehicles que no paguin l’impost de circulació a la nostra comunitat i arribin pels ports de Mallorca. De la mateixa manera, recomana regular el nombre màxim de turismes dedicats al lloguer (rent a car) a l’illa. Pel que fa a la taxa per als cotxes que no tributin a les Balears serà només en temporada alta.

PROPOSTES PRINCIPALS

  • Aplicar restriccions d’accés de vehicles a Mallorca, prioritzant els vehicles de residents sobre els cotxes entrants pels ports. A més, la restricció pot anar associada a una taxa diària de circulació a mode dissuasiu, que l'organisme competent ha de definir. Així mateix, les navilieres hauran de col·laborar en la proposta: hauran d'avisar de l'existència de la limitació en el moment de la reserva i modificar l'oferta d'embarcament de vehicles en funció de l'aforament permès. Cal esmentar que una limitació d'aquest tipus permetria establir un control més gran sobre cada tipologia de vehicle entrant a l'illa, per exemple: sobre els vehicles de lloguer.
  • Ampliar la infraestructura ciclista amb itineraris segregats i eixos cívics per unir diferents poblacions. Tal com preveu el Pla de Vials Cívics impulsat pel Consell per fomentar la mobilitat sostenible amb uns 60 quilòmetres de carrils de bicicletes i vianants: https://bit.ly/ConsellVialsCivics.
  • Un pla d’aparcaments dissuasius, com el que ha aprovat el Consell de Mallorca per introduir el canvi modal i fomentar el transport públic, amb 7.171 places ubicades vora les estacions de bus i tren: https://bit.ly/4hcf3Th.
  • Altres propostes: la creació de plans de mobilitat als municipis i als centres generadors de trànsit; l'impuls d'iniciatives de mobilitat col·laborativa, com el cotxe compartit (carsharing) o el trajecte compartit (carpooling); la recuperació de línies ferroviàries, com és el cas de la de Llucmajor, l'increment de les freqüències de bus o carrils per al transport públic.

PROPOSTES EN ÀMBITS CONCRETS

  • En l’apartat de propostes d’àmbits concrets apunta restriccions, regulacions de trànsit i implantacions de busos llançadora en els punts de més saturació, tal com s’ha fet a Formentor. Mesures que ha d’aplicar la Direcció General de Trànsit (DGT) en col·laboració amb els ajuntaments.

Podeu consultar l'estudi de càrrega complet fent clic aquí i la notícia completa.

164 milions d’euros en la millora dels accessos a Palma. 13 projectes que no consumeixen territori, llevat del Tram i del Segon cinturó, amb la finalitat de millorar la mobilitat i reduir els embossos. 

Alguns dels projectes, com és el cas dels accessos al polígon de Can Valero i el camí de Jesús o la segona sortida de l'aeroport, ja han estat executats. La millora de l'accés a la via de Cintura, amb un carril addicional a l’autopista de l’aeroport i el reforç del ferm, tal com ja es va explicar, començarà el mes d’octubre. Els altres estan en redacció de projecte o en fase d’adjudicació.

A més del tram I del segon cinturó, obra que podria començar a principi del 2027, s’executarà un carril addicional a la via de Cintura entre l’autopista d’Inca i la carretera de Valldemossa. Es construiran rotondes i es milloraran els accessos des de les urbanitzacions de Llucmajor i del polígon de Son Oms. Així mateix, dins el 2025 està previst millorar l’accés des de l’autopista d’Andratx cap a la via de Cintura. També, es construirà una rotonda a la carretera de Sóller a l’altura de la ITV, entre d’altres.

Més informació.

El Consell de Mallorca aposta per la mobilitat sostenible i la seguretat de ciclistes i vianants amb un pla que preveu construir 26 vials cívics per connectar diferents indrets de l’illa i que es duran a terme al llarg d’aquesta legislatura, alguns d’ells aprofitant la millora de carreteres i d’altres, impulsant-ne l’execució. En total seran prop de 60 quilòmetres de vials per a vianants i bicicletes amb una inversió de 45 milions d’euros. 

Més informació.

El Consell de Mallorca s’encarrega de planificar i d’executar obres de construcció, d’ampliació i de manteniment de carreteres i camins públics, i també d’administrar i de gestionar els que són de titularitat de la institució insular. 

L’objectiu és que la ciutadania pugui disposar d’unes infraestructures adequades a la normativa vigent. El Consell treballa per crear una xarxa viària de qualitat, fent esment a la conservació i a la millora de la seguretat

Mallorca està formada per 205 carreteres,que sumen un total de 1.578,28 km. La majoria d’aquestes carreteres són convencionals, 201, i sumen un total de 1.484 km. A més, disposam de 4 vies d’alta capacitat,amb 94,6 km que reforcen la comunicació de l’illa.

Una de les funcions de la institució és la de conservació i manteniment de carreteres. Per aconseguir uns resultats més òptims i eficients, les àrees d’actuació a l’illa es divideixen en sis àrees temàtiques: la xarxa de carreteres secundàries; la conservació i el manteniment de la xarxa d’alta capacitat; la senyalització horitzontal;  l’enllumenat públic; el manteniment del túnel de Sóller i de sa Mola i el manteniment i la conservació del túnel de Son Vic i els centres de control, els panells informatius, les càmeres de seguretat i els semàfors. 

Obres en execució

Obres finalitzades

Tràmits i procediments relacionats

Consulta domini públic viari

Notes de servei - actuacions ubicades en sòl rústic, urbà i urbanitzable