III Cicle formatiu per al personal municipal
Durada:
66 hores
Modalitat:
En el conjunt del cicle: sessions presencials (51 hores) i per videoconferència ZOOM (15 hores)
Acreditació:
D’assistència. El sol·licitant s'inscriu a les sessions formatives que més li convinguin segons els seus interessos i necessitats formatives. Després rebrà una certificació segons les hores lectives en què hagi participat.
Continguts i equip docent:
07/10/2024 de 9,30 a 14,30 h
Auditori del Centre Empresarial Son Espanyol (Parc BIT). C/ Laura Bassi, s/n. Palma
La gestió dels residus municipals i la nova taxa per generació. 1. Marc legal de la nova taxa o prestació patrimonial sobre generació de residus de la Llei 7/2022. Ignacio Durán Boo. Conseller Tècnic. Agència Tributària a l'ajuntament de Madrid. 2. Estat actual de les taxes de gestió de residus en els petits i mitjans municipis. Ignasi Puig Ventosa cap de projectes a ENT Medi Ambient i Gestió (Barcelona). 3. Anàlisi i criteris per a la definició del model a la ciutat de Madrid. María Rosario Villena Cerón, Subdirectora General de Servicios Jurídicos Tributarios de l'Agència Tributària a l'ajuntament de Madrid. 4. L'elaboració de l'estudi tècnic-econòmic de la nova taxa per generació de residus a la ciutat de Madrid. Micaela Torija Carpintero. Secretaria General de la Agència Tributària a l'ajuntament de Madrid.
14/10/2024 de 9,30 a 14,30 h
Saló d'actes de l'edifici Guillem Mesquida (UNED-Illes Balears). Camí Roig, s/n. Polígon Son Castelló. Palma
La gestió urbanística en el mercat immobiliari. 1. L'Urbanisme i el seu impacte al mercat Immobiliari. 2. L'Urbanisme com a única solució davant la manca d'habitatge. 3. Simplificació administrativa en la tramitació de llicències. Anàlisi d’un cas pràctic. Ángel Hoyos Vich. Advocat especialista en urbanisme, dret immobiliari i de la construcció.
24/10/2024 de 9,30 a 14,30 h
Sala d’actes de la Federació d'Entitats Locals (FELIB). C/ del General Riera, 111 Palma
Novetats legislatives en les prestacions de Seguretat Social.
1.Prestació d’ingrés mínim vital. Titulars, beneficiaris, requisits i quanties. Carmen Sánchez Montero (cap de secció d’ingrés mínim vital en la Direcció Provincial de l’Institut Nacional de Seguretat Social a les Illes Balears)
2. TUSS (Tu Seguridad Social): Prestacions de jubilació i naixement i cura del menor per via telemàtica. María del Campo Rodríguez Casas (directora del centre de cita Prèvia per a prestacions als Centres d'Atenció i Informació de la Seguretat Social (CAISS) a la Direcció Provincial de Balears de l'Institut Nacional de la Seguretat Social)
29/10/2024 de 9,30 a 14,30 h
Saló d'actes de l'edifici Guillem Mesquida (UNED-Illes Balears). Camí Roig, s/n. Polígon Son Castelló. Palma
La tramitació dels títols urbanístics: conceptes bàsics i novetats legislatives. Pedro Fullana Barceló. Advocat de la CAIB i actualment ocupant lloc de feina d’Advocat del Consell de Mallorca.
04/11/2024 de 9,30 a 14,30 h
Sala d’actes de la Federació d'Entitats Locals (FELIB). C/ del General Riera, 111 Palma
Aspectes clau en la Tresoreria de la Seguretat Social
1.Devolucions de prestacions indegudament percebudes amb especial referència amb IMV i altres no contributives. Fraccionament de deute. Margarita Tomás Molinet (cap de la Unitat Funcional Bàsica 04, Control de Cotització a la Direcció Provincial de la Tresoreria General de la Seguretat Social de Illes Balears)
2. Recursos i embargaments des de la Tresoreria General de la Seguretat Social. Begoña Valdes de Olives (cap de servei tècnic d'impugnacions a la Direcció Provincial d'Illes Balears de la Tresoreria General de la Seguretat Social)
3.Cotització, regularització i deutes en règim especial de treballadors autònoms. Begoña Camara Valdes-Albistur (Directora de l'Administració de la TGSS de Manacor de la Direcció Provincial d'Illes Balears de la Tresoreria General de la Seguretat Social)
4.Sistema especial per a treballadors/es de la llar. Begoña Camara Valdes-Albistur (Directora de l'Administració de la TGSS de Manacor de la Direcció Provincial d'Illes Balears de la Tresoreria General de la Seguretat Social)
12/11/2024 de 9,30 a 14,30 h
Sala d’actes de la Federació d'Entitats Locals (FELIB). C/ del General Riera, 111 Palma
Del producte turístic a la destinació sostenible. El turisme com a eina de desenvolupament 1. Anàlisi, creació, desenvolupament i millora de productes turístics locals. Monica Nuñez. Consultora en Desenvolupament i Gestió de destinacions sostenibles 2. Construir una marca per a destinacions sostenibles Pilar Domínguez. Fundadora i directora de Mandarina Brand Society encarregada de la direcció estratègica i execució de projectes vinculats a Turisme.
La mateixa jornada en dos seus diferents
14/11/2024 (Palma) de 9 a 14,30 hores
Sala d’actes de la Federació d'Entitats Locals (FELIB). C/ del General Riera, 111 Palma
15/11/2024 (Inca) de 9 a 14,30 hores
Sala de conferències Museu del Calçat i de la Indústria. Av. de General Luque, 223 Inca
Anàlisi pràctic de la contractació pública des de la gestació fins a la finalització. 1. Aspectes preparatoris essencials d’un contracte públic. Condicions especials d’execució. Responsable del contracte (unitat de seguiment). Penalitats. Prerrogatives Administració ( modificació, suspensió, resolució...). José Manuel Barrero García. Secretari general de l’ajuntament de Llucmajor. 2. Criteris de solvència tècnica. Drets i obligacions de les parts a la contractació pública des del punt de vista tècnic. Obligacions per mantenir la igualtat i competència. Exigències funcionals i/o rendiments. Especificacions tècniques. Claus per a la redacció de plecs de prescripcions tècniques. David Casero Rodríguez. Tècnic de la Diputació Provincial de Càceres
Número màxim d'assistents a cada seu: 40
18 i 20/11/2024 de 9,30 a 14,30 h les dues sessions
Sala d’actes de la Federació d'Entitats Locals (FELIB). C/ del General Riera, 111 Palma
Elaboració d’un pla de comunicació a l’Administració pública
1. Què es un Pla de Comunicació. Components i beneficis. 2. Anàlisi i diagnòstic de la situació i l’entorn. 3. Definició d’objectius i disseny estratègies de Comunicació. 4. Elaboració de missatges clau. 5. Elecció canals de comunicació. 6. Creació del Pla de Comunicació. Planificació de campanyes. 7. Avaluació i control Pla de Comunicació. Roger Gotarredona Fiol. Professor de Màrqueting del Departament d’Economia de l’Empresa de la Universitat de les Illes Balears i consultor d’empreses en àrees de màrqueting, management, comunicació i estratègia comercial.
Criteri d’avaluació: En aquestes dues jornades es valora l’assistència de com a mínim al 90% de les deu hores programades.
Totes les sessions per videoconferència ZOOM de 16 a 18,30 hores
12/11/2024 Fòrums sobre Autodesk Revit Architecture (I): Interfície, navegació i conceptes bàsics de Revit.
14/11/2024 Fòrums sobre Autodesk Revit Architecture (II): Superfícies topogràfiques georeferenciades.
19/11/2024 Fòrums sobre Autodesk Revit Architecture (III): Organització del navegador de projectes i creació de vistes
21/11/2024 Fòrums sobre Autodesk Revit Architecture (IV): Configuració dels gràfics de les vistes del model.
25/11/2024 Fòrums sobre Autodesk Revit Architecture (V): Elaboració de làmines i caixetí personalitzat
26/11/2024 Fòrums sobre Autodesk Revit Architecture (VI): Elaboració de plànols, impressió i exportació
Requisit: per aprofitar al màxim les sessions l’assistent ha de tenir nocions bàsiques sobre l’eina de disseny REVIT
Destinataris / requisits:
Personal adscrit a àrees o departaments amb funcions o tasques relacionades amb els con-tinguts a impartir en cada sessió formativa.
Obert a càrrecs electes
Criteris d'avaluació:
El sol·licitant s'inscriu a les sessions formatives que més li convinguin segons els seus interessos i necessitats formatives. Després rebrà una certificació segons les hores lectives en què hagi superat els següents criteris:
- Cada sessió formativa es supera assistint al 100% de les hores establertes en la sessió determinada.
- És obligatori que l’alumne/a participi en totes les sessions per videoconferència amb la càmera activada des d’un espai sense interferències habilitat per a la formació.
Data límit d'inscripció:
Oberta la preinscripció mentre quedin places vacants en alguna sessió formativa